Jumaat, 13 November 2009

WAKIL RAKYAT DAP MENCARI POPULARITI DENGAN MENIPU



SUPP Cawangan Batu Lintang mempertikaikan kenyataan wakil rakyat DAP Batu Lintang yang mencari populariti dengan memburuk-burukkan parti SUPP. Parti SUPP tidak pernah ditugaskan untuk menyampaikan wang ehsan bantuan mangsa banjir semasa insiden banjir pada awal tahun 2009, parti tersebut hanya memenuhi perjuangan parti untuk membantu rakyat mendaftar dengan Pejabat Bahagian Kuching untuk mendapatkan bantuan. Dan kenyataan wakil rakyat DAP nyatanya tidak berasas dan berunsur penipuan.

(Gambar: Pemuda SUPP Cawangan Batu Lintang mempertikaikan kenyataan Wakil Rakyat DAP Batu Lintang dalam Sidang Akhbar semalam. AJK Pemuda juga menunjukkan gambar-gambar ahli-ahli parti yang membantu dalam kerja menyelamat dan pemindahan mangsa banjir.)

Mengikut laporan yang diperolehi, sebanyak 60 keluarga dari Kampung Kudei dipindahkan ke pusat pemindahan mangsa banjir pada 11.1.2009. Dan mereka telah memperolehi bantuan daripada jabatan kebajikan dan persatuan tempatan. Kerajaan juga telah memberi wang ehsan bantuan mangsa banjir RM500.

Banjir berlaku semula pada 29.1.2009 dan penduduk Kampung Kudei terpaksa di pindah semula ke pusat permindahan dan memperolehi bantuan dari pelbagai agensi kerajaan dan pertubuhan tempatan termasuk Cawangan SUPP Batu Lintang. Parti SUPP telah membantu agensi kerajaan untuk mendaftarkan mangsa banjir dan sebanyak 800 lebih keluarga mangsa banjir di sekitar kawasan Sungai Maong telah didaftarkan dan telah diberikan wang ehsan bantuan mangsa banjir sebanyak RM300 sekeluarga.

Juga dipertikaikan 150 keluarga Kampung Kudei yang masih belum menerima bantuan mangsa banjir sepertimana yang dinyatakan oleh wakil rakyat DAP. Siapa yang akan dibayar sekiranya tidak mendaftar dengan Pejabat Residen? Ataupun angka tersebut adalah REKAAN sahaja semata-mata untuk mencari populariti.

SUPP Cawangan Batu Lintang juga telah mendapatkan derma daripada CIMB untuk memperbaiki 2 buah titian jalan kaki di Kampung Kudei yang telah rosak akibat banjir. Dan parti SUPP tidak meminta apa-apa pulangan. Juga disarankan pertubuhan kebajikan, pertubuhan Cina dan Persatuan Bulan Sabit Merah telah menyumbangkan tenaga dan barangan keperluan untuk membantu mangsa banjir. Ahli-ahli parti SUPP Cawangan Batu Lintang juga turun padang untuk membantu kerja menyelamat, dan bukannya seperti wakil rakyat DAP yang hanya pegang payung dan bergambar di kawasan banjir sahaja.


Oleh itu siapakah yang bercakap BOHONG selama ini.... WAKIL RAKYAT DAP sahaja yang pandai berbohong. Dan bukannya untuk isu ini saja... beliau juga sanggup berbohong mengenai persiapan kerja penyelenggaraan jalan raya dan sistem pemparitan dengan menyatakan ianya adalah usahanya, walaupun kenyataan sebenar kerja-kerja penyelenggaraan diadakan atas permohonan projek dan peruntukan yang dilakukan oleh wakil rakyat BN dan parti SUPP.



Tiada ulasan: