Jumaat, 25 Disember 2009

CALON BN BARU UNTUK KAWASAN DUN N11 BATU LINTANG

Bekas ADUN SUPP-BN kawasan N11 Batu Lintang menegaskan beliau tidak akan bertanding semula pada pilihan raya DUN Sarawak yang akan datang. Beliau telah mengumumkan keputusan tersebut sebaik selepas Pilihan Raya DUN Sarawak pada tahun 2006.
Menurut beliau, AJK dan EXCO Cawangan SUPP Batu Lintang telah memutuskan untuk mencalonkan calon dari golongan pemuda dan wanita untuk bertanding pada pilihan raya yang akan datang. Calon yang diputuskan pada awal tahun ini adalah:
Pertama, ENCIK SIH HUA TONG, Ketua Pemuda Parti SUPP dan Ketua Pemuda Cawangan SUPP Batu Lintang yang juga bergiat aktif dalam pelbagai persatuan kemasyarakatan tempatan.
Kedua, PUAN CHENG YI, Ketua Wanita Cawangan SUPP Batu Lintang, yang juga Setiausaha Politik Kepada Ketua Menteri Sarawak.
Ketiga, ENCIK STEPHEN NGUI, Bendahari Pemuda Cawangan SUPP Batu Lintang, yang juga Ahli Majlis kepada Majlis Bandaraya Kuching Selatan.
Pemilihan calon dibuat berpandukan kepada prestasi perkhidmatan mereka dalam perlaksanaan aktiviti parti, penyelesaian permasalahan setempat dan juga penglibatan dalam NGOs. Walaubagaimanapun senarai pencalonan tersebut telah diserahkan kepada kepimpinan SUPP, keputusan maktamad akan dibuat oleh Presiden Parti SUPP dan Kepimpinan BN Sarawak.

Tiada ulasan: