Selasa, 10 Februari 2009

KRISIS KEPIMPINAN DAP


Ramai ahli politik terpegun dengan kenyataan Presiden DAP Pusat KARPAL SINGH yang menyeru YB Lim Kit Siang dan YB Lim Guan Eng menyuruh pemimpin Defector PKR untuk meletakkan jawatannya sebagai pemimpin Pakatan Rakyat kerana mengungkitkan semangat lompat parti yang telah mengakibatkan Pakatan Rakyat kehilangan tampuk kerajaan di Perak.

Walaubagaimanpun Lim Kit Siang masih dengan ketetapannya untuk meyokong segala keputusan yang dibuat oleh Anwar Ibrahim, dan menyatakan kenyataan Karpal Singh adalah pendapatnya sahaja dan tidak menwakili pendirian parti DAP. Apa yang telah terjadi ni? Kenyatan Presiden parti diketepikan dan tidak dihiraukan, bagaimana ahli parti dapat patuh kepada kepimpinan DAP yang bertelagah antara sesama sendiri.

Lihatlah sendiri, yang pastinya pasangan DAP Lim rela merendahkan diri untuk kepentingan dan agenda peribadi mereka sahaja. Inikah pemimpin yang kita mahu? Tertanya-tanya juga apakah ini juga berlaku di Sarawak, yang saya pasti DAP Sarawak kini juga terbahagi kepada 3 kumpulan...kumpulan keluarga CHONG di Kuching dan kumpulan DAP Miri yang memihak kepada LIM KIT SIANG, kumpulan YB Wong yang lebih memihak kepada Karpal Singh. Sudah tentu kewujudan puak-puak ini akan menjahanamkan kerjasama di kalangan mereka, apatah lagi janji-janji kosong untuk membantu rakyat....
Pasangan DAP LIM sokong DSAI yang tidak menyuarakan pendapat berhubung cadangan perlaksanan HUKUM HUDUD oleh PAS, bermakna DAP CHONG di Sarawak juga setuju dengan perlaksanaan HUKUM HUDUD.

Tiada ulasan: