Selasa, 27 April 2010

Robert Lau Hui Yew Calon BN Bagi Pilihan Raya Kecil Sibu


Peguam Robert Lau Hui Yew diumumkan sebagai calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Sibu pada 16 Mei ini, kata Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud. Surat pencalonan Hui Yew diserahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, selaku Pengerusi BN, kepada Abdul Taib, iaitu pengerusi BN Sarawak, dalam satu perjumpaan di Putrajaya.


Ketua Menteri mengucapkan tahniah kepada Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) kerana memilih calon yang terbaik. Sementara itu, Presiden Parti SUPP berkata parti itu telah melangkah ke era penjenamaan semula bagi memikat hati pengundi dan penyokong pada pilihan raya kecil itu. Memberi golongan muda dan bertenaga dalam parti supaya memberi khidmat kepada rakyat, satu permulaan dalam parti SUPP.


Hui Yew, 45, yang turut dikenali sebagai Robert Lau Junior, adalah sepupu kepada mendiang Datuk Robert Lau Hoi Chew, penyandang kerusi Parlimen Sibu, selama lima penggal, yang meninggal dunia pada 9 April lalu. Hui Yew juga mepunyai sikap yang mudah didampingi dan ia merupakan nilai kejayaan untuk meraih sokongan pengundi Sibu. Beliau menjadi calon pilihan kerana pembabitan aktif dalam kerja-kerja parti dan pendekatan mesra apabila berurusan dengan peniaga pelbagai kaum di pusat bandar Sibu dan masyarakat Iban di rumah panjang di luar kawasan bandar itu. Hui Yew merupakan Penolong Bendahari SUPP cawangan Sibu dan menjadi ahli parti itu sejak 17 tahun lalu.

Tiada ulasan: