Sabtu, 6 Jun 2009

Manifesto BN terbukti bawa pembangunan

Menteri Muda Pembangunan Infrastruktur dan Perhubungan Lee Kim Shin berkata, manifesto dan agenda kerajaan Barisan Nasional (BN) terbukti membawa perubahan dan pembangunan kepada Malaysia termasuk Sarawak. “Kita (BN) bukanlah kerajaan yang sempurna. Tetapi kita telah beri pembangunan kepada rakyat dan negara,” jelasnya pada majlis pengibaran bendera Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) sempena ulang tahun ke-50 parti itu pada 4.6.2009. Sehubungan itu, Lee yang juga Penolong Setiausaha Jawatankuasa Kerja Pusat SUPP, menggesa ahli-ahli parti untuk terus memberi sokongan kepada perjuangan parti BN.

Idea-idea baru juga diperlukan dalam parti agar mampu merealisasikan semangat 1Malaysia oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Ayuh kita semua dalam SUPP dan sebagai komponen BN untuk memberi sokongan penuh dan berusaha memastikan konsep 1Malasyia dilaksanakan demi kepentingan dan masa depan negara dan rakyat. Beliau juga menggesa SUPP agar mengukuhkan kerjasama dengan parti-parti komponen BN yang lain. BN merupakan model terbaik kepada rakyat kerana telah membuktikan keupayaannya menyatukan rakyat pelbagai kaum untuk maju bersama.

Mengulas tentang parti, Lee memberitahu, ahli dan pemimpin SUPP telah mengharungi cabaran dan membuat pengorbanan untuk rakyat serta mengukuhkan kerjasama dengan masyarakat pelbagai kaum di negeri ini. Konsep SUPP ialah untuk membawa keamanan, keharmonian, perpaduan dan kestabilan yang boleh membawa pembangunan dan kejayaan negeri ini. Sekarang ialah peluang untuk pemimpin muda kita meneruskan amalan dan perjuangan ahli sebelum ini. Kita mahu mereka perkuatkan persefahaman dan keyakinan untuk terus bergerak maju bersama. Adalah amat penting untuk pemimpin dan ahli memahami perubahan yang dilalui oleh masyarakat dan kepercayaan yang telah diberikan kepada mereka.

Tiada ulasan: